Πρότυπα Γυμνάσια 2025
Θέματα & Απαντήσεις
Γραπτές Εξετάσεις για τα Πρότυπα Σχολεία
3 Μαΐου 2025
Γλώσσα + Μαθηματικά Πρότυπα Γυμνάσια 2025 Θέματα –
Προσοχή : Τα Θέματα και οι Απαντήσεις θα αναρτηθούν αμέσως μόλις γίνουν διαθέσιμα. Μείνετε συντονισμένοι και ελέγχετε συχνά. Η σελίδα ενημερώνεται Συνεχώς.
Σχολιασμός
Δείτε τα σχόλια και σχολιάστε ελεύθερα (στο τέλος της σελίδας)
Για ΟΛΑ τα νεότερα για τα Αποτελέσματα των Πρότυπων Γυμνασίων δείτε εδώ:
Αποτελέσματα Πρότυπων Σχολείων 2025
Ενδεικτικά Θέματα & Απαντήσεις – Πρότυπα
Γυμνάσιο
Πρότυπα Γυμνάσια Ενδεικτικά Θέματα & Απαντήσεις Γλώσσα 2025
Πρότυπα Γυμνάσια Ενδεικτικά Θέματα & Απαντήσεις Μαθηματικά 2025
Φύλλο Απαντήσεων για Πρότυπα Σχολεία 2025
Δείτε ακόμα:
Ωνάσεια Σχολεία 2025 Θέματα & Απαντήσεις
Πρότυπα Λύκεια 2025 Θέματα & Απαντήσεις
Εκκλησιαστικά Σχολεία 2025 Θέματα & Απαντήσεις
Τρόπος Εξέτασης
Για την εισαγωγή στα Πρότυπα, το σύνολο των ερωτήσεων είναι 40:
20 για τα Μαθηματικά και
20 για την κατανόηση κειμένου της Ελληνικής Γλώσσας.
Όλες οι ερωτήσεις είναι πολλαπλής επιλογής και το σύνολο των αξιολογικών μονάδων είναι 100.
Φύλλο Απαντήσεων για Πρότυπα Σχολεία 2025
Η διάρκεια της γραπτής δοκιμασίας είναι:
– 150 λεπτά για τα Πρότυπα Γυμνάσια και για τα 2 μαθήματα (Γλώσσα & Μαθηματικά)
Αριθμός Αιτήσεων
– Έγιναν 9.056 αιτήσεις για 1.775 θέσεις σε Πρότυπα σχολεία το 2025.
Δείτε ακόμη:
Πρότυπα – Πειραματικά Σχολεία ΟΛΑ τα Θέματα & Απαντήσεις
Πρότυπα Λύκεια ΟΛΑ τα Θέματα & Απαντήσεις
Πρότυπα Γυμνάσια ΟΛΑ τα Θέματα & Απαντήσεις
______________________________________________________
Πρότυπα – Πειραματικά Σχολεία ΟΛΑ τα Θέματα & Απαντήσεις
______________________________________________________
διφορουμενη απαντηση στο 22.
Αναφέρει το αθροισμα ΤΩΝ ταδε και τεραγωνων είναι και οχι το αθροισμα του ταδε και του τετραγωνου.
Ετσι οπως ειναι διατυπωμένο η σωστη απαντηση ειναι το Γ και οχι το Δ!!!!
Ρε οι απαντησεις δεν ειναι δικαιες
Στο θέμα 34 γιατί η απάντηση είναι 13 λευκά κυβακια;
Γιατί στον “μεσαίο” όροφο που δε βλέπουμε, τα λευκά κυβάκια είναι 5: 4 στις γωνίες και 1 στο κέντρο. Ο “κάτω” όροφος είναι ίδιος με τον “πάνω”. Άρα 4+5+4=13
4-5-4
4-5-4 άρα όντως 13.
και γιατι οχι 5-4-5
Γιατί το μοτίβο ξεκινάει με 4 λευκά στον «πάνω» όροφο, 5 στον «μεσαίο (ένα λευκό είναι στο κέντρο και δεν φαίνεται) και ο «κάτω» όροφος είναι πάλι 4. Άρα 4+5+4=13.
Στην 25 η σωστή νομίζω είναι η Α, 12% και όχι η Β, που δίνουν.
Είναι 12 % τους συνόλου των παιδιών του σχολείου. Αλλά αν μετρήσεις το ποσοστό των κοριτσιών μόνο ειναι 29.5 +6.5+12 = 48 %
Άρα το 12 % στο 48% είναι το 1/4 επομένως είναι το 25% των κοριτσιών. Γιαυτό το Β είναι η σωστή απάντηση. Ανάλογο θέμα είχε στις προτεινόμενες ασκησεις του υπουργείου
Απλά στις προτεινόμενες υπήρχε σαφήνεια στην διατύπωση. Εδώ δεν υπήρχε. Άνετα παραπλανουσε.
Θα διαφωνίσω μαζί σας για τους εξής λόγους. Εσείς αναφέρεστε στην άσκηση 29 ενδεικτικών θεμάτων.Αυτή ήταν απόλυτα σαφής και το ζητούμενο ήταν ” τι μέρος των παιδιών της Α’ τάξης διδάσκεται Γερμανικά΄. Αντίστοιχα στην άσκηση 25 έπρεπε να τεθεί το ερώτημα: Τι μέρος του συνόλου των κοριτσιών έχει επιλέξει μπάσκετ΄
Σαν δεδομένο η άσκηση λέει πως “17% των παιδιών είναι αγόρια που έχουν επιλέξει μπάσκετ”. Στην περίπτωση που έλεγε “17% των αγοριών έχουν επιλέξει μπάσκετ” τότε έπρεπε να υπολογιστεί το ποσοστό σαν ποσοστό των κοριτσιών.
Επίσης η πράξη που παραθέτετε 29.5 +6.5+12 = 48 % συμπεριλαμβάνει μέσα τα πόσοστα των κοριτσιών που αναγράφονται στην άσκηση, οπότε το 12 θα έπρεπε να είναι η απάντηση.
Έχετε απόλυτο δίκιο!
Δεν δικαιολογείται η απάντηση που δίνει το Υπουργείο…
Απόλυτα σύμφωνοι.. Η αναφέρει το 17% των παιδιών στην εκφώνηση και οχι το 17% των αγοριων. Αρα η Σωστή απάντηση είναι το Α.
Συμφωνώ απόλυτα . Η άσκηση είναι τουλάχιστον ασαφής. Όταν αναφέρεται ένα ποσοστό αναφέρεται και το σύνολο ή μέρος του για το οποίο μιλάμε Εδώ δεν γνωρίζουμε ούτε αριθμό παιδιών ούτε αριθμό αγοριών ούτε αριθμό κοριτσιών. Δεν ευσταθεί να προσθέτουμε τα ποσοστά για να δικαιολογήσουμε ότι η σωστή απάντηση είναι η Β.
Θα κάνουν κάποια διόρθωση??
Πραγματικά δεν πρέπει να διαμαρτυρηθούμε για τα εκτός ύλης θέματα;Ας κάνουμε κάτι να σταματήσει αυτή η επιλογή θεμάτων από την ύλη γυμνασίου…
Δυστυχώς όμως δε διαμαρτυρηθήκαμε!!! Θα έπρεπε να ζητήσουμε ακύρωση των εξετάσεων αμέσως μετά τη διενέργειά τους, καθώς πολλές ασκήσεις δεν ανταποκρίνονταν σε διδακτέα ύλη Δημοτικού!!!
Ξέρετε πως θα γίνει η διόρθωση για το 25 έχετε απόλυτο δικιο
Εχετε ακούσει ότι θα γίνει διόρθωση ;
Εχετε ακούσει ότι θα γίνει διόρθωση στην 25;
Πράγματι στην εκφώνηση αναφέρει ότι “17% των παιδιών είναι αγόρια που έχουν επιλέξει μπάσκετ”. Αντίστοιχα το 12% των παιδιών είναι κορίτσια που παίζουν μπάσκετ. Είναι όμως 12%των παιδιών. Αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι στο σύνολο των κοριτσιών, 25% των κοριτσιών παίζουν μπάσκετ. Οπότε η σωστή απάντηση είναι το Β.
Συμφωνω. Δεν βλεπω κανεις να σχολιαζει το βαθμο δυσκολιας. Τι γνωμη εχετε;;; πιστευω θα κινηθουμε σε χαμηλα επιπεδα βαθμολογιας
Τα δυσκολότερα θέματα, με μικρότερη βοήθεια από τυχαίες επιλογές και στην αλλαγή του τρόπου βαθμολόγησης…
Αν λάβουμε υπόψιν ότι στη Β ομάδα θεμάτων, όπου λογικά δυσκολευτηκαν οι περισσότεροι, ο βαθμός είναι 3 για κάθε θέμα, πιστεύω ότι ίσως πέσουν λίγο οι βάσεις.
Θα χρησιμοποιήσω τα γραφόμενα σου για να αποδείξω ότι η άσκηση 25 ήταν ασαφής. Το ζητούμενο θα έπρεπε να ήταν.
Ποιο μέρος του συνόλου των κοριτσιών επέλεξε να παίξει μπάσκετ;
Η μαθηματική σκέψη δεν επιτρέπει ασάφειες.
K. Ντίνο δεν αναιρείται το γεγονός ότι στο σύνολο των κοριτσιών το 25% αυτών παίζουν μπάσκετ. Για να δοθεί αυτή η απάντηση όμως από τα παιδιά θα έπρεπε να τους δοθεί η ξεκάθαρη ερώτηση.
“Ποιο μέρος του συνόλου των κοριτσιών επέλεξε μπάσκετ; ”
Άρα η άσκηση δεν ήταν σαφής.
Κ. Ντίνο δεν αναιρείται το γεγονός ότι στο σύνολο των κοριτσιών το 25% παίζει μπάσκετ. Για να δώσουν αυτή την απάντηση τα παιδιά θα έπρεπε να τους γίνει η σαφής ερώτηση.
Ποιο μέρος του συνόλου των κοριτσιών επέλεξε μπάσκετ;
Οι ασάφειες δεν δικαιολογούνται στα Μαθηματικά
και μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για παιδιά Στ’ τάξης….
Για να είναι σωστή η απάντηση Β του υπουργείου στην ερώτηση 25, η διατύπωση έπρεπε να είναι κατά τη γνώμη μου η εξής: “τι ποσοστό των παιδιών που έχει επιλέξει μπάσκετ είναι κορίτσια”. Έτσι όπως τέθηκε η ερώτηση η σωστή απάντηση είναι το Α.
Τα θέματα στα μαθηματικά ήταν ιδιαίτερα δύσκολα για παιδιά έκτης δημοτικού. Μετανιώνω που έβαλα το παιδί μου σε αυτή την διαδικασία και τώρα αμφιβάλλει για τις ικανότητες του στο μάθημα των μαθηματικών που του αρέσει και ποτέ δεν είχε πρόβλημα.
Γενικά ακούω ότι τα θέματα ήταν μέτρια προς εύκολα. Μάλλον οι βάσεις θα αυξηθούν λίγο.
Πιστεύω ότι τα θέματα της γλώσσας του γυμνασίου ήταν μέτρια προς εύκολα. Στα μαθηματικά πιστεύω ότι αρκετά δεν ήταν δομημένα ορθά. Η Β ομάδα ήταν ιδιαίτερα δύσκολα. Τα ενδεικτικά θέματα στα Μαθηματικά σε σχέση με αυτά των εξετάσεων των εξετάσεων ήταν πολύ πιο δύσκολα. Πιστεύω πως θα υπάρχει αρκετά χαμηλή βάση πανελλαδικά. Εσείς τι πιστεύεται. Πάντως πρέπει αυτοί που βάζουν τα θέματα να σταματήσουν να είναι από την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και να είναι από την Πρωτοβάθμια. Στην γλώσσα η επεξήγηση και η παράθεση δεν διδάσκονται στο δημοτικό. Κρίμα.
Εδω την πατησαν μαθηματικοι και για να τα λυσουν επιασαν χαρτι και μολυβι. Μονο ευκολα δεν ηταν
Τα θέματα στη γλώσσα ήταν πιο βατά αλλά να επισημάνω ότι η επεξήγηση και η παράθεση δεν διδάσκονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στα μαθηματικά και η α ομάδα και οι β ομάδα είχε αρκετά δύσκολα προβλήματα τα οποία απαιτούσαν πολύ περισσότερο χρόνο απο όσα μου είπε η κόρη μου που έδωσε. Θεωρώ ότι ένας καλός μαθητής για να βγάλω την βάση η οποία είναι ενδεικτική και θέλω να μου πείτε, αν συμφωνείτε. Ένας πολύ καλός μαθητής να έχει πάρει 50 στα 50 στη γλώσσα και στα μαθηματικά στην Α ομάδα να έχει κάνει το πολύ ένα λάθος. Στην Β ομάδα θεωρώ ότι να μπορούσε να λύσει τρία το πολύ τέσσερα. Άρα περίπου εγώ πιστεύω ότι θα περάσουμε και παιδιά με βαθμολογίες από 65% μέχρι τον καλύτερο βαθμό αλλιώς τουλάχιστον από 70% και πάνω. Πάντως το υπουργείο δεν έβγαλε σωστά θέματα όπως κάνει πάντα. Πείτε μου τη γνώμη σας, αν συμφωνείτε;
Συμφωνώ σε όλα.
Το ερώτημα 10 πρέπει να ακυρωθεί, καθώς είναι εκτός ύλης κι επομένως άκυρο με βάσει το ΦΕΚ βάσει του οποίου οργανώνονται και διενεργούνται οι εξετάσεις.
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
Συμφωνώ απόλυτα δεν διδάσκετε στην ύλη του δημοτικού.
Πιστεύω ότι θα κινηθούν πολύ πιο χαμηλά. Ίσως σε ορισμένες περιοχές να δούμε και εισαγωγή με 35 μονάδες. Άλλωστε έγινε και πέρσυ με πολύ πιο εύκολα θέματα
Στη γλώσσα την πατούσε εύκολα μαθητής που γενικά έπαιρνε 50 στα 50. Το ξέρω γιατί το ίδιο έπαθε και η κόρη μου. Έχασε ακόμη και την ερώτηση με το χρυσωρυχείο ενώ ήξερε πως γράφεται επειδή δεν μπαίνει το συνδετικό -ο- όπως έχουν μάθει ή την ερώτηση με το τι. Στα μαθηματικά συμφωνώ οπότε μαζί πιστεύω πως αν δεν έχει παραβιαστεί το αδιάβλητο από κάποια φροντιστήρια, οι βαθμοί θα είναι πιο χαμηλοί από όσο υπολογίζουμε.
Αυτό που το ακούσατε; Γενικά ακούω το αντίθετο. Είδα παιδιά που έβγαιναν κ όλα έλεγαν πως ήταν πάρα πολύ δύσκολα! Αυτά που έλεγαν εύκολα βγήκαν στην μιάμιση ώρα κ μετά άλλαζαν τα λεγόμενα τους
Το ερώτημα 10 είναι προβληματικό καθώς η ΠΑΡΑΘΕΣΗ και η ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ δεν διδάσκονται στην ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ.
ΔΥΣΚΟΛΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΩΣ!!! ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΑΠΛΑ ΕΧΕΙ ΑΝΕΒΕΙ ΠΟΛΥ Ο ΠΗΧΗΣ. ΛΑΘΟΣ ΤΟ ΟΤΙ ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΡΙΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ Η ΦΟΙΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΣΤ ‘ . ΕΧΩ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟ ΕΝΑ ΠΕΡΑΣΕ ΤΟ 21 / 28-ΙΟΥΝΙΟΥ 2021, ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟ ΕΔΩΣΕ ΦΕΤΟΣ.
ΑΓΩΝΑΣ ΔΡΟΜΟΥ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΕΙ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΝΑ ΤΑ ΑΦΟΜΟΙΩΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΜΒΑΘΥΝΕΙ ΣΕ ΒΑΘΜΟ ΝΑ ΑΠΑΝΤΑΕΙ ΣΕ ΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΕ ΥΛΗ ΠΟΥ ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΔΑΧΘΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ. ΑΛΛΟ ΝΑ ΤΡΕΧΕΙΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΑΥΤΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΣΤ ΗΤΑΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΗ. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΛΩΝ ΜΥΑΛΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΟΥΣ ΣΕ ΓΝΩΣΕΙΣ ΩΡΗΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ, ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ. ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΕ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΗ ΣΕΠΤΕΜΒΡΊΟΥ ΚΑΙ ΜΕΧΕΙ ΤΙΣ 10/09 ΝΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ. ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΕΡΑΣΕΙ ΠΡΩΤΑ ΠΡΩΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΘΕΙ. ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΟ. ΝΟΜΙΖΕ ΟΤΙ ΦΤΕΜΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΑΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΠΡΩΤΟ ΚΑΙ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΝΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΜΙΑ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΚΑΙ ΨΥΧΩΣΕΙΣ ΝΕΥΡΩΣΕΙΣ ΚΑ ΠΟΛΛΑ… ΜΟΜΟΙ ΜΑΣ ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΑΣ…. ΩΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΟ ΔΕΚΑΝΙΚΙ ΤΟΥ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ. ΠΟΥΘΕΜΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΤΗ Η ΠΑΡΑΝΟΙΑ. ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΣΕ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΩΣΤΕ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΦΟΜΟΙΩΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΞΕΛΙΧΘΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΡΥΘΜΟ ΠΙΥ ΤΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΟΥ Ο ΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ ΤΟΥ.
Έτσι ακριβώς!
Η παραθεση και η επεξηγηση διδασκονται ηδη απο την πεμπτη δημοτικου.
Είμαι βέβαιη για το αντίθετο. Παρακαλούμε να μας προσδιορίσετε, λοιπόν, την ενότητα της Γλώσσας στην οποία υπάρχει η θεωρία και τα παραδείγματα σχετικά με τους προσδιορισμούς αυτούς , όπως και τις αντίστοιχες αναφορές στο Βιβλίο του Δασκάλου και στον Εξορθολογισμό της Ύλης όπου βρήκατε κάτι τέτοιο
Η παραθεση και η επεξηγηση διδασκονται ηδη απο την πεμπτη δημοτικου. Στην ασκηση 14 της γλωσσας το υπουργειο δινει δυο σωστες σπαντησεις, την α και τη δ. Δεν ειδα αλλες διορθωσεις.
Αρνητικός παράγοντας εξίσου ήταν και έλλειψη προχειρων χαρτιών που δυσκόλεψαν τους μαθητές στην επίλυση των ασκήσεων και η προτροπή να γυρνούν στο πίσω μέρος της σελίδας των εκφωνήσεων.Επίσης όπως φαίνεται πλειοψηφία των μαθητών που πήγαινε σε ομίλους φροντιστήριων δεν βοηθηθηκε στη λυση τέτοιων θεμάτων ιδιαίτερα στα Μαθηματικά διότι δεν εκπαιδευτηκαν σε τέτοιου είδους θέματα.
Στη γλώσσα την πατούσε εύκολα μαθητής που γενικά έπαιρνε 50 στα 50. Το ξέρω γιατί το ίδιο έπαθε και η κόρη μου. Έχασε ακόμη και την ερώτηση με το χρυσωρυχείο ενώ ήξερε πως γράφεται επειδή δεν μπαίνει το συνδετικό -ο- όπως έχουν μάθει ή την ερώτηση με το τι. Στα μαθηματικά συμφωνώ οπότε μαζί πιστεύω πως αν δεν έχει παραβιαστεί το αδιάβλητο από κάποια φροντιστήρια, οι βαθμοί θα είναι πιο χαμηλοί από όσο υπολογίζουμε.
Αν λάβουμε υπόψιν ότι στη Β ομάδα θεμάτων, όπου λογικά δυσκολεύτηκαν τα περισσότερα παιδιά ,το κάθε θέμα έχει 3 βαθμούς, λογικά θα πέσουν οι βάσεις.
Τα θέματα ήταν δύσκολα και περισσότερο από όσο αναμενόταν κυρίως στα μαθηματικά αλλά και στη Γλώσσα ως ένα βαθμό.
Φέτος το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να βάλει κάποια θέματα σε ένα πεδίο μη αναμενόμενο. Θα μπορούσε να είχε βάλει κάποια σαν τα περσινά η και δυσκολότερα.
Όπως και να έχει, πρώτο αυτό που φαίνεται ως βασική διαπίστωση από εμάς τους γονείς είναι ότι δεν είναι δυνατόν μαθητές καλοί αλλά και πολύ καλοί να μπορέσουν να ανταποκριθούν σε τέτοιου είδους θέματα με βάση το γνωστικό επίπεδο τους έως τώρα τελειώνοντας το Δημοτικό. Τα θέματα αυτά απαιτούν μια εκπαίδευση καθόσον συνδυάζουν κρίση και γνώση ταυτόχρονα.
Ως δεύτερη διαπίστωση και γνωστή στους περισσότερους είναι ότι η προετοιμασία αυτή δεν είναι εύκολο να γίνει στα σχολεία είτε είναι δημόσια είτε Ιδιωτικά, γι’αυτό και οι περισσότεροι υποψήφιοι είχαν υποστήριξη από καθηγητές, δασκάλους και φροντιστήρια .
Τρίτον αυτό που θα ήθελα να επισημάνω και ας το γνωρίζουν και οι γονείς που θέλουν να μπουν τα παιδιά τους σε αυτή τη διαδικασία είναι το εξής: φροντιστήρια και μεγάλοι όμιλοι φροντιστηρίων δεν κατάφεραν να προετοιμάσουν διαφορετικά ή αν θέλετε και επιτυχώς τους υποψηφίους μαθητές, όχι επειδή δεν έδωσαν βαρύτητα στο νέο πεδίο θεμάτων που μπήκε φέτος για τα πρότυπα σχολεία, αλλά γιατί κυρίως όπως ανέφερα παραπάνω η προετοιμασία αυτή δεν μπορεί να καλυφθεί με μιάμιση ώρα την εβδομάδα, μέσα σε ένα τμήμα έστω και μικρό , ( και σε κάποιες περιπτώσεις σε ομίλους φροντιστήριων στο μάθημα της Γλώσσας η προετοιμασία γίνεται στη Βάση της ανάπτυξης που απαιτείται για εξετάσεις σε κάποια ιδιωτικά και εν μέρη στην βάση της γραμματικής που απαιτείται για τα πρότυπα σχολεία• ακόμη λιγότερος χρόνος δηλαδή).
Η εξάσκηση και η εκπαίδευση αυτή δεν μπορεί να βασιστεί σε εκατοντάδες ασκήσεις που παρέχονται από τα φροντιστήρια σε ηλεκτρονικες πλατφόρμες στους μαθητές τους σε αυτό το διάστημα λίγων μηνών, διότι προηγείται η απόκτηση γνώσεων πρώτα από τον μαθητή και μετά η παροχή και ο βομβαρδισμός με εκατοντάδες ασκήσεις,
Και το λέω αυτό όχι για να μην υποστηριχθεί εξωσχολικά ένας υποψήφιος, αλλά γιατί εμείς οι ίδιοι οι γονείς παρασυρόμαστε εύκολα και νομίζουμε ότι σε λίγους μήνες οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες με τις ασκήσεις, οι προσομοιώσεις και γενικότερα το “πακέτο” που τις περιλαμβάνει είναι αυτό που θα οδηγήσει στην επιτυχία. Αυτά θα βοηθήσουν όταν ο μαθητής ή η μαθήτρια έχει ήδη αποκτήσει γνώσεις, έχει δια ζώσης εξασκηθεί και έχει εκπαιδευτεί με τον καθηγητή στο τμήμα επαρκώς. Αυτό δεν μπορεί να γίνει τόσο σύντομα. Έτσι όλη η προετοιμασία προϋποθέτει περισσότερο σε διάρκεια χρόνου , είτε είναι σε οποιοδήποτε φροντιστήριο είτε είναι με κάποιον εκπαιδευτικό, όπου θα γίνεται πραγματική και υπεύθυνα ελεγχόμενη εκμάθηση και προετοιμασία του μαθητή ή της μαθήτριας.
Και ας μην ξεχνάμε τι πίεση ασκείται σε αυτή την ηλικία, βάζοντας τα παιδιά σε ένα αγώνα υπεράνω προσδοκιών και δυνάμεων, μεγάλης ταχύτητας. Ας βλέπουμε τα πράγματα πιο λογικά, και ρεαλιστικά.
Θέλω πραγματικά να τα δώσουν σε δασκάλους δημοτικού και να δουν σε 2.5 ώρες πόσοι. Μπορούν να τα λύσουν……απαράδεκτοι….τα θέματα αυτά δεν απευθύνονται για μαθητές δημοτικού…..κρίμα….που μπήκα σε όλο αυτό….
Γνωρίζετε εάν θα ακυρωθούν κάποια θέματα πως θα γίνει η βαθμολογία γτ η 25 είναι λάθος διατυπωση
Δεν πρέπει να πιέσουμε να ακυρωθούν θέματα εκτός ύλης; Αν δεν το κάνουμε αυτή η τραγωδία θα συνεχιστεί. Δηλαδή κάπου έλεος. Ας τον ονομάσουν διαγωνισμό μαθηματικών γιατί εκεί βάζουν τα δύσκολα. Οι μαθητές θεωρητικής κατεύθυνσης αυτόματα έχουν αδικηθεί. Γιατί το κάνουν αυτό με τα εκτός ύλης θέματα; Ποιος δάσκαλος μπορεί να τα λύσει; Γιατί καταστρέφουν τον αγώνα και την αυτοπεποίθηση των παιδιών;
Έχεις δίκιο πρέπει να ακυρωθουν
Συμφωνώ και εγώ πρέπει κάποια να ακυρωθουν
Κ να ακυρωθούν όμως δεν αλλάζει κάτι στον βαθμό των παιδιών
Αναπολώ τις στιγμές που υπήρχαν κλασικά γυμνάσια και λύκεια για μαθητές θεωρητικής.Αυτοματος καταδικασμος παιδιών που τους αρέσει γλώσσα και ιστορία περισσότερο από μαθηματικά.Για μένα επίσης(Β’δεσμιτης γαρ) το πρόβλημα με τις πορτοκαλάδες και τις αναμίξεις διαλυμάτων διαφορετικής συγκεντρωσης είναι πρόβλημα χημείας(που δε διδάσκεται) και όχι απλά εύρεση μέσου όρου 3 τιμών.
Εγώ θα ήθελα να γινόταν αξιολόγηση των δασκάλων του δημοτικού με τα θέματα των εξετάσεων για τα πρότυπα και ο βαθμός για να μπορείς να διδάξεις την επόμενη χρονιά να είναι πάνω από 75. Νομίζω θα κλαίγαμε με τα αποτελέσματα.
Κάτι ακόμα δεν καταλαβαίνω γιατί είναι τόσα λίγα τα πρότυπα σχολεία τη στιγμή που υπάρχει τόσο μεγάλη ζήτηση, το λιγότερο έπρεπε να είναι ένα σχολείο ανά δήμο. Ευχαριστώ
Εδώ καλά καλά μαθηματικοί δεν μπορούν να τα λύσουν, απαράδεκτο αυτό που γίνεται πάντως οι βάσεις μπορεί να ΠΕΣΟΥΝ αρκετά ακόμα και στα πιο γνωστά πρότυπα σχολεία όπως το Πρότυπο Αναβρύτων, τι πιστεύεται. Στο εξεταστικό κέντρο που ήμουν εγώ ως γονέας όλα τα παιδιά που βγαίναν ήταν χάλια με δάκρυα παντού. Δηλαδή να γίνεται έτσι και να αμφιβάλλουν μετά οι γονείς και οι μαθητές για τις ικανότητες των παιδιών τους. Σύμφωνα πάρα πολύ εκ των προτέρων ότι θα έπρεπε να υπάρχουν και άλλα πρότυπα σχολεία. Πάντως στα Ωνάσεια τα θέματα ήταν γελοία. Τα θέματα των Μαθηματικών τα έλυνε και ο γιος μου Δ δημοτικού. Απαράδεκτο και πάλι. Να μην στεναχωρηθεί κανένα παιδί αν δεν περάσει εξ άλλου αν είναι έτσι τα θέματα και με αντικείμενα που δεν έχουν διδαχθεί καν και μαθηματική που δεν μπορούν να λύσουν δεν κρίνεται η ζωή τους από αυτό.
Μετά το περσινό φιάσκο στην γλώσσα έχουμε φέτος το φιάσκο στα μαθηματικά. Αμφιβάλλω αν όλα αυτά έχουν διδαχθεί στα Ελληνικά σχολεία και ειδικά σε τέτοιο βαθμό δυσκολίας. Ούτε καν τα φροντιστήρια δεν είχαν προετοιμάσει σε τέτοιο βαθμό δυσκολίας. Σίγουρα κάποια είναι εκτός ύλης.
Επίσης απαράδεκτο το γεγονός της αλλαγής του τρόπου εξέτασης και βαθμολόγησης στα μέσα της διδακτικής χρονιάς. Θα μπορούσαν να το εφαρμόσουν με την νέα χρονιά για να προλάβουν όλοι να προσαρμοστούν.
Όπως και να το δει κάποιος, το επίπεδο δυσκολίας ήταν απαράδεκτο για παιδία 11 και 12 χρονών.
Αναρωτιέμαι τα μέλη της ΔΕΠΠΣ πως αισθάνονται σήμερα με τόση απογοήτευση που εκφράζεται από τα παιδία προπαντός που διαγωνίστηκαν και δευτερευόντως από τους γονείς.
Καταπληκτικά τα θέματα και αρκετά εύκολα για πρωτοετείς φοιτητές, δεν είχε επιλογή σχολής ΑΕΙ η αίτηση όμως, μόνο πρότυπα γυμνάσια είδα. Το μηχανογραφικό πότε το συμπληρώνουμε, θα δοθούν οδηγίες από το αρμόδιο Υπουργείο;
Πολύ σωστά τα λέτε!Μάλλον το υπουργείο νομιζει ότι δίνουν εξετασεις υποψήφιοι φοιτητές 18 χρόνων.
Η λέξη ορυχείο που στους περισσότερους ενήλικες είναι ξεκάθαρη η ορθογραφία της, υπάρχει μόνο στο βιβλίο της Φυσικής της έκτης Δημοτικού και δίνει 3 μονάδες.Είναι πραγματικά κρίμα το ότι για 5 και 6 βαθμους ένα παιδί μένει εκτός και δεν δίνεται δυνατότητα μάθησης σε ένα πιο οργανωμένο περιβάλλον.Πόσα λίγα πρότυπα στα Νότια Προάστια, πόσο μεγάλη απογοήτευση για παιδάκια 12 χρονών που πάσχισαν και δεν θα επιτύχουν τον στόχο τους Χάνεται όλη η ουσία και ειναι λυπηρό.
Ξέρουμε τι θα γίνει με το θέμα 25; Γιατί η διατύπωση είναι όντως λάθος…
Απαράδεκτα τα θέματα των μαθηματικών!!δεν καταλαβαίνω γιατί να υπάρχουν ασάφειες στα θέματα κάθε χρονιά.Γνωριζουν οι επιτροπές ότι απευθύνονται σε παιδιά δημοτικού και τι ύλη έχουν διδαχθεί;πολλά θέματα κυρίως από την Β ομάδα δεν είναι για δημοτικό.Κατι πρέπει να γίνει να μπει ένα τέλος σε όλο αυτό.
Τα φετινά θέματα των μαθηματικών ήταν ιδιαίτερα δύσκολα για παιδιά έκτης δημοτικού. Αν τα έδιναν σε καθηγητές θα υπήρχε δυσκολία και από τη μεριά τους και σε καμία περίπτωση αυτά τα θέματα δεν διδάσκονται στο σχολείο όπως αναφέρει το υπουργείο. Υπήρχαν επίσης ερωτήματα που δεν είχαν διατυπωθεί σωστά.Τα τελευταία δύο χρόνια υπάρχουν αρκετές “παγίδες ” από το υπουργείο. Είναι τυχαία τα περσινά λάθη και οι φετινές ασκήσεις υψηλής δυσκολιας απέναντι σε δωδεκάχρονα παιδιά;
Οι δάσκαλοι κύριε Παντελή μου τι σας φταίνε ; Ότι έπρεπε να έχουν προετοιμάσει τα παιδιά για αυτά τα θέματα γυμνασίου; Τα θέματα αυτά δεν ήταν ξεκάθαρα στην ύλη του δημοτικού καθώς και στα βιβλία του οργανισμού δεν υπάρχουν ούτε κατά διάνοια παρόμοιες ασκήσεις τόσο στη Γλώσσα όσο και στα Μαθηματικά. Προφανώς τα θέματα δημιουργούνται από άτομα που δεν έχουν ενημερωθεί για την ύλη. Να τα βάλετε και με τον εαυτό σας , που δεν ενημερωθήκατε επαρκως και βάλατε το παιδί σας σε αυτόν το Γολγοθά της ματαίωσης και με τους ιθύνοντες του διαγωνισμούς. Διοχετευστε τον θυμό σας εκεί που πρέπει να πιάσει τόπο.
Το θέμα 25 στα μαθηματικά είναι κακοπροαίρετο (παραπάνω από τα άλλα), το 22 οριακά εκτός ύλης, που λύνεται μόνο με μπακαλίστικο τρόπο και τα υπόλοιπα θέματα λογικά γενικά αν έχεις τελειώσει την α γυμνασίου.
Η γλώσσα στο ίδιο κλίμα, αλλά επειδή δεν είχε λάθη δεν ακούγεται τόσο. Ερωτήσεις εκτός ύλης ακόμη και κρυφές. Γιατί ακόμη και η απλή ερώτηση για την ορθογραφία του χρυσωρυχείου είναι η πιο κακοπροαίρετη όλων: στο δημοτικό ξέρουν μόνο για το συνδετικό όμικρον ανάμεσα στις σύνθετες λέξεις. Αφού δεν διδάσκεται παρά στο Λύκειο η έκταση εν συνθέσει (compositional lengthening) που αποτελεί φωνητικό νόμο της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας. Έτσι ο 11χρονος μπαίνει σε αμφιβολία, όταν το βλέπει σε ερώτηση. Τόσες λέξεις, αυτή διάλεξαν;
Η ασάφεια του θέματος 25 είναι δεδομένη, μιας και δεν θα έπρεπε να υπάρχουν περισσότερες από μια αναγνώσεις.
Η επιτροπή οφείλει να διορθώσει τις λύσεις και να αναγνωρίσει και τις δυο επιλογές (Α και Β) ως σωστές.
Θεωρώ ότι όλοι πρέπει να απευθυνθούμε εγγράφως/email στην επιτροπή και να ζητήσουμε το αυτονόητο.
Εγώ συμφωνω
Κυρία Νατ,
Συμφωνώ μαζί σας γιατί η πρότασή σας είναι λογική και δίκαιη για τα παιδιά. Επίσης πολύ σωστή η αποστολή e mail στην επιτροπή.
https://depps.minedu.gov.gr/?page_id=10073
Ελάχιστοι αντιπρόσωποι από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Απαράδεκτα τα μέλη της επιτροπής… Καιρός είναι να μας δώσουν τα ονόματά τους!!! Το 25 στα μαθηματικά θα πρέπει να δοθεί σε όλα τα παιδιά…
Κωνσταντίνε ,σωστά τα λες .Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου!
Πρέπει οπωσδήποτε οι αρμόδιοι να επανεξετάσουν τις διφορούμενες ασκήσεις και να λάβουν υπόψη τους τις σωστές.
Έτσι κάποιοι μαθητές που απάντησαν σωστά θα έχουν κάποιους βαθμούς παραπάνω και αυτό είναι το δίκαιο.
Γιατί να χάσουν τους βαθμούς τους λόγω λάθος διατύπωσης;
Στην άσκηση 22 και 25 η διατύπωση είναι λάθος. Είναι διφορούμενη.
Είναι άδικο για τους μαθητές που έγραψαν τη σωστή απάντηση.
Θα πρέπει να το δουν σοβαρά οι αρμόδιοι και να αποκαταστήσουν την αδικία.
Τόσο αγώνα έκανα όλα τα παιδιά για αυτές τις εξετάσεις.
Ε ….να χάνουν βαθμούς και από λαθος των αρμόδιων;
Λυπάμαι πολύ για την κόρη μου που μελετούσε 6 χρόνια στο δημοτικό,άριστη σε όλα τα μαθηματ, ειδικά από την Πέμπτη δημοτικού ξεπατώθηκε να διαβάζει για να δώσει αυτές τις εξετάσεις για να περάσει σε ένα υποτίθεται καλό γυμνάσιο. Τα θέματα αυτά στα Μαθηματικά σίγουρα δεν λύνονται σε μια ώρα από 12χρονους μαθητές εκτης δημοτικού. Εγώ για να τα λύσω , δεν είμαι Μαθηματικός, Πληροφορική έχω σπουδάσει, μου πήραν 1 μιση ώρα και στο 25 βρίσκω σαν σωστή λύση με βάση την εκφώνηση το 12%.
Καλησπέρα σας. Ίδια περίπτωση και ο γιος μου. Με στενοχωρεί πολύ η όλη κατάσταση. Λογικά σκεπτόμενη θα πέσουν πολύ οι βάσεις. Εκτός και αν αρκετά παιδάκια κατάφεραν να γράψουν καλά κάτω από αυτές τις συνθήκες, πράγμα που θα με εξέπληγε..
Εδώ κι εγώ που είμαι δασκάλα, στα Μαθηματικά ζήτημα να μπορούσα να λύσω από τις 20 ασκήσεις τις…..5!!! Χαχαχα!! Τι να λέμε τώρα!!
Είναι, πάντως, πραγματικά απογοητευτικό να διαπιστώνει κανείς πόσο συχνά οι θεματοδότες φαίνεται να απέχουν από την εκπαιδευτική πραγματικότητα της σχολικής τάξης. Οι απαιτήσεις ορισμένων θεμάτων δεν αντικατοπτρίζουν μόνο μια υπερβολικά θεωρητική προσέγγιση, αλλά και μια άγνοια των συνθηκών μέσα στις οποίες γίνεται το μάθημα στην πράξη.
Η ύλη του Δημοτικού, όσο καλά κι αν έχει οριστεί, δεν μπορεί να καλυφθεί εξίσου σε όλα τα σχολεία, κυρίως εξαιτίας αντικειμενικών παραγόντων: μεγέθη τάξεων, ελλείψεις σε προσωπικό, ετερογένεια μαθητικού δυναμικού, διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, δυσκολίες μαθητών και περιορισμένος διδακτικός χρόνος. Κι όμως, τα θέματα μοιάζουν να έχουν σχεδιαστεί σε συνθήκες ιδανικές – που σπάνια, αν όχι ποτέ, συναντώνται στην καθημερινότητα του σχολείου.
Η αξιολόγηση ενός παιδιού δεν μπορεί και δεν πρέπει να βασίζεται σε υποθέσεις που αγνοούν τη σχολική πραγματικότητα. Είναι απαραίτητο, αν θέλουμε να μιλάμε για ίσες ευκαιρίες και δίκαιη αξιολόγηση, οι θεματοδότες να γνωρίζουν σε βάθος τη σχολική τάξη (γεγονός, ωστόσο, που δε συναντάται ποτέ!) – όχι μόνο από τα βιβλία και τις προδιαγραφές, αλλά από την πράξη: με τις φωνές, τις δυσκολίες, τους περιορισμούς, τις ανισότητες και την καθημερινή προσπάθεια να διατηρηθεί μια ισορροπία ανάμεσα στο ιδανικό και στο εφικτό.
Πόσο πιστεύεται ότι θα είναι οι βάσης πανελλαδικά και πόσο θα έχουν τα καλύτερα παιδιά; Το ρωτάω για να κάνω μια στατιστική. Δηλαδή τα παιδιά σας πόσο λογικά έχουν πάρει; Ευχαριστώ πολύ.
Απογοητευτηκαμε δυστυχώς – εμείς οι γονείς κυρίως , γιατι νιωσαμε οτι δε μπόρεσαν τα παιδιά μας να αποδώσουν τις ικανότητές τους με βάση αυτά τα θέματα. ΩΣτόσο κατανοώ πλέον ότι είναι δύκολο να ξεχωρίσουν οι καλύτεροι ή θα έλεγα τα αστέρια. Τα περισσότερα παιδιά πάνε φροντιστήρια ή κάνουν ιδιαίτερα για να καλύψουν όλο το πιθανο ασκησιολόγιο (με ΄βάση τις παλιές εξετάσεις) κι όλη την ύλη της έκτης να τη μάθουν και να την εμπαιδώσουν μέχρι το Φλεβάρη. Ισως στοχεύουν να μπαίνουν στα πρότυπα πλέον μόνο οι διάνοιες ή απλά οι τυχεροί. Πάντως όσο πάνε θα δυσκολεύουν γιατί η ζήτηση μεγαλώνει καθώς και η προετοιμασία μεγαλώνει. Όσο για την άσκηση 25 θεωρω οτι το 99% το απα΄ντησε λάθος, μιας κι εμεις σαςν ενηλικες πέσαμε στην παγίδα. Αλλά λάθος στην εκφώνηση δεν υπάρχει ,ούτε είναι διφορούμενη. Ρωτάει το ποσοστό των κοριτσιών – όχι των παιδιών- που παίζουν μπάσκετ. Ανάλογη άσκηση είχαν βάλει στα ενδεικτικά θέματα οπου κι εκεί λάθος την είχαμε κάνει..
Κάνετε λάθος να θεωρείτε την άσκηση 25 σωστή. Η ανάλογη άσκηση στα ενδεικτικά θέματα αν την προσέξετε βάζει το ερώτημα: Τι μέρος των παιδιών της Α’ τάξης διδάσκεται Γερμανικά; Άρα στην 25 το ερώτημα έπρεπε να είναι: Τι μέρος του συνόλου των κοριτσιών επέλεξε μπάσκετ;
Θα εκτιμούσα τη γνώμη σας για την ερώτηση 08. «Το ασυνήθιστο όνειρό του μου έκανε κι εμένα εντύπωση». Να χαρακτηρίσετε την πρόταση ως προς τη δομή της.
Α. Επαυξημένη
Β. Ελλειπτική
Γ. Απλή
Δ. Καμία από τα παραπάνω
Η πρόταση περιλαμβάνει δύο αντικείμενα , γεγονός που την καθιστά σύνθετη, ενώ παράλληλα είναι και επαυξημένη, λόγω της ύπαρξης δευτερευόντων όρων. Ωστόσο, η σωστή και πλήρης απάντηση — ότι πρόκειται για πρόταση σύνθετη και επαυξημένη — δεν περιλαμβάνεται στις επιλογές.
Αντί αυτής, προσφέρεται η επιλογή «Καμία από τα παραπάνω», η οποία τεκμηριωμένα είναι ορθή, αφού η ακριβής απάντηση απουσιάζει. ..
Οι προτάσεις που έχουν άμεσο και έμμεσο αντικείμενο δεν θεωρούνται σύνθετες, αλλά απλές. Έτσι η πρόταση είναι επ3υξημενη μόνο γιατί έχει παραπάνω προσδιορισμούς. Σύνθετες είναι οι προτάσεις που έχουν δύο αντικείμενα ίδιου είδους π.χ. Εγώ αγοράζω μολύβια και γόμες. Οι προτάσεις που έχουν ρήμα δίπτωτο, δηλαδή με έμμεσο και άμεσο αντικείμενο κατατάσσονται στις απλές π.χ. Αυτός μου έδωσε ένα μολύβι.
Έχετε δίκιο. Το δικό μου παιδι σκέφτηκε ακριβώς έτσι και απάντησε το Δ .
Πολύ μεγάλη αγωνία και εξαιρετικά δύσκολα θεματα για παιδακια έκτης δημοτικού.Μακαρι να πέσουν αρκετά οι βάσεις και να καταφέρουν και όσα παιδακια δεν έπιασαν το πολυπόθητο 80 να περάσουν.Ξερετε μήπως αν θα αλλάξουν κάτι στις διφορουμενες απαντήσεις?
πιο πολυπόθυτο 80!!!!!!!!!!!! το 80 θα είναι από τους ψηλότερους βαθμούς αν κρίνω, από αυτά που ακούγονται γενικότερα από τα παιδιά που γράψανε!!!
Πολύ δύσκολο δυστυχώς να αλλάξει κάτι στις απαντήσεις τώρα. Συνήθως οι διευκρινίσεις δίνονται άμεσα. Θα είναι πολύ μεγάλη έκπληξη το να μην πέσουν οι βάσεις με αυτά που ακούω γύρω μου ότι γράψαν τα παιδιά.
Πιστεύετε ότι με 74 ή 77 υπάρχουν πιθανότητες για εισαγωγή σε πρότυπα γυμνάσιο στην Θεσσαλονίκη; Η γνώμη σας μετράει.
Καλημέρα σε όλους σας… εμένα έδινε φέτος ο γιος μου… Δύσκολη και επίπονη (σωματική και ψυχική)προετοιμασία ενός χρόνου σε φροντιστήριο με διασυνοριακά μαθήματα. Σχετικά με το ερώτημα 25, βλέποντας το προβληματισμό πολλών γονέων, όταν τον ρώτησα, μου απάντησε ότι δεν τον μπέρδεψε καθόλου και ότι η ερώτηση ήταν κατανοητή. Για τα δύσκολα θέματα της γλώσσας ήταν από τους τυχερούς που τα είχε διδαχθεί στο φροντιστήριο.Έχοντας δυνατό μάθημα τα μαθηματικά, τα θέματα τον δυσκόλεψαν αρκετά σε αντίθεση με αυτά τις γλώσσας.. θέλω να επισημάνω ότι οι εξετάσεις των προτύπων έχουν εξελιχθεί σε “πανελλήνιες” με μεγάλο ψυχολογικό κόστος για τα παιδιά και για εμάς τους γονείς… δυστυχώς η κατάσταση της παιδείας στην χώρα μας έχει οδηγήσει να ψάχνουμε λύσεις για το καλό των παιδιών μας… δυστυχώς, ακόμη και τώρα που το δικό μου παιδί θα είναι μάλλον ένας από τους τυχερούς… καλή τύχη σ’ όλα τα παιδιά.
Έχουμε καμία πληροφορία μια βδομάδα μετά τις εξετάσεις για το πώς θα κινηθούν οι βάσεις στα πρότυπα γυμνάσια; Ευχαριστώ και καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά.
Το ερώτημα με τις αναμίξεις πορτοκαλαδων διαφορετικών συγκεντρώσεων καθαρά πρόβλημα χημείας(που δε διδάσκεται) και όχι απλά εύρεση μέσου όρου 3 τιμών. Αναπολω τις στιγμές που υπήρχαν κλασικά γυμνάσια και λύκεια για παιδιά με έφεση σε θεωρητικές,κλασικές ή ανθρωπιστικές επιστήμες.Αυτη η μανία της σύγχρονης εποχής για θετική και τεχνική κατεύθυνση και ότι “χαρισματικοί” κατά τ’άλλα θεωρητικοί μαθητές καταδικάζονται(παρ’οτι ο ίδιος Β-δεσμιτης και οδοντίατρος) με βρίσκει αντίθετο.Θα μπορούσαν κάλλιστα να βάλουν περίπλοκες μαθηματικές πράξεις(με παρενθέσεις, κλάσματα, πολλαπλασιασμό) να τις λύσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα. Στην επαρχιακή πόλη που βρίσκομαι κιόλας που τα θέματα δόθηκαν 11:15(από τις 9 που έκλεισαν οι πόρτες) φανταστείτε την ψυχολογία των παιδιών που τα περισσότερα όπως και ο δικός μου ήταν ξύπνια από τις 7 από το άγχος τους
Αυτό πάλι με την αργοπορία;;;!!! Τα έβαλαν μέσα τα παιδιά από τις 9 και τα θέματα δόθηκαν, στην καλύτερη των περιπτώσεων, στις 11 παρά!!! Απαράδεκτο για ηλικίες 11-12 ετών!! Σα δε ντρέπονται!! Αυτό καταδεικνύει πόσο το κράτος σέβεται την ψυχολογία των μαθητών και μαθητριών του!! Πραγματικά, λυπάμαι που έβαλα το παιδί μου σε μια τέτοια διαδικασία…..
Δεδομένου ότι:
1. φέτος οι βαθμολογίες στη Γλώσσα ξεκινάνε από το 0 ενώ πέρυσι με τα μαγικά του Υπουργείου ξεκινούσαν από το 6. Αυτό αντισταθμίζει τα κάπως πιο εύκολα φετινά θέματα στη Γλώσσα
2. τα Μαθηματικά ήταν πολύ πιο δύσκολα φέτος και σαν θεματα καθαυτά και σαν διατυπώσεις
3. έχουμε νέο τρόπο βαθμολόγησης που εκ των πραγμάτων χαμηλώνει τους βαθμούς για ίδιο αριθμό λαθών σε σχέση με τον παλιό τρόπο
4. ο λόγος θέσεων/αιτήσεις είναι πάνω κάτω ίδιος με πέρυσι.
θεωρώ πως θα υπάρξει πτώση των βάσεων. Τώρα, το πόση θα είναι αυτή δεν μπορώ να το γνωρίζω.
Δείτε λίγο το παρακάτω άρθρο:
https ://www.news247.gr/paideia/exetaseis-gia-protipa-kanoun-to-frontistirio-aparaitito-ta-texnasmata-kai-ta-ektos-ilis-themata/
Λέει σε ένα σημείο για το θέμα 25: Η αρμόδια επιτροπή του Υπουργείο έδωσε ως σωστή απάντηση τη Β’, δηλαδή 25 κορίτσια. Στην πραγματικότητα όμως η σωστή απάντηση είναι η Α’ (12 κορίτσια). Σύμφωνα με εκπαιδευτικές πηγές που μίλησαν στο NEWS 24/7 στο εν λόγω ζήτημα υπάρχει σαφές πρόβλημα στην εκφώνηση. Κανονικά οι μαθητές θα έπρεπε να προσθέσουν όλα τα δεδομένα του πίνακα και να αφαιρέσουν από τα 100. Ετσι προκύπτει η απάντηση “12”.
Για να προκύψει ως σωστή απάντηση το Β’ (25) την οποία αρχικά έδωσε ως τη μοναδική σωστή το Υπουργείο (εν συνεχεία έγινε αποδεκτή και η Α’), θα έπρεπε οι μαθητές (που προφανώς δεν είχαν κατανοήσει επαρκώς την εκφώνηση) να ακολουθήσουν ένα συγκεκριμένο συλλογισμό.
Ισχύει αυτό που λέει; Δεν έχω δει κάτι σχετικό στην ιστοσελίδα του Υπουργείου.
@Δημήτρης
Το λένε πολλοί (γονείς και εκπαιδευτικοί ) οπότε είναι πολύ πιθανο να ισχύει. Όμως θεωρώ ότι το υπουργείο θα έπρεπε ήδη να είχε ανακοινώσει ως σωστή απάντηση και το Α , αν είχε σκοπό να την λάβει υποψή. Οι διορθώσεις έχουνε ξεκινήσει και από μέρα σε μέρα περιμένουμε τα αποτελέσματα. Εκτός και αν το έχουν λάβει υπόψη στην βαθμολογία αλλά δεν έχουν ανεβάσει την ανακοίνωση (το θεωρώ αρκετά απίθανο).
Υ.Γ. Και το παιδί μου την Α απάντηση επέλεξε ως σωστή.
@Δημήτρης , διευκρίνηση
Γράφοντας : <> αναφέρομαι στο ότι και η απάντηση Α είναι πιθανότατα σωστή.
https ://www.tovima.gr/2025/05/11/mathimatika-paixnidia/eisagogikes-sta-protypa-gymnasia-kai-provlimata/
Διευκρινίζω ότι και ο γιος μου απάντησε το Α στην ερ. 25 ώστε να προλάβω τις αντιδράσεις ότι με κινεί το συμφέρον. Αλλά σε κάθε περίπτωση, σωστή απάντηση είναι η Β. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τι είναι αυτό που δημιουργεί αμφιβολίες… Η ερώτηση είναι σαφέστατη και αφορά ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΩΝ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ, όχι ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ. Στο κάτω κάτω δεν θα ήταν υπερβολικά αφελές και απλό, συγκριτικά τουλάχιστον με το πνεύμα των εξετάσεων -ειδικά φέτος- να ζητούν από τα παιδιά να αφαιρέσουν 5 νούμερα από το 100? Η ερώτηση είναι συγκεκριμένη και η απάντηση είναι το Β. Δεν μπαίνω στο πνεύμα των εξετάσεων για το οποίο φυσικά και έχω άποψη, μιλώ συγκεκριμένα για το ερώτημα 25 το οποίο έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις λανθασμένα. Για οτιδήποτε άλλο μπορεί να έχει δίκιο όποιος ασκεί κριτική στους θεματοδότες αλλά όχι για το ερώτημα 25.
Έχει βάση αυτό που λέτε αλλά: πρώτον, σκέφτεστε ως ενήλικας, ελάτε στη θέση του 12χρονου. Δεύτερον, η σωστή απάντηση βρισκόταν υπολογίζοντας λόγο ποσοστών (12%/48%), πράγμα εκτός πεδίου της ΣΤ Δημοτικού (πολύ απλό για μας, όχι για 12χρονα).
Συμφωνώ μαζί σας!!
https ://ylikonet.gr/2025/05/03/%cf%80%cf%81%cf%8c%cf%84%cf%85%cf%80%ce%b1-%cf%83%cf%87%ce%bf%ce%bb%ce%b5%ce%af%ce%b1-2025-%ce%b8%ce%ad%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b1%cf%80%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%ae%cf%83%ce%b5/comment-page-2/#comments
Στο πρόβλημα 25 των Μαθηματικών υπάρχει σαφές πρόβλημα στην εκφώνηση. Κανονικά, τα παιδιά θα έπρεπε να προσθέσουν όλα τα δεδομένα του πίνακα και να αφαιρέσουν από τα 100. Έτσι προκύπτει η απάντηση “12%”.
Για να προκύψει ως σωστή απάντηση το Β’ (25%) -την οποία αρχικά έδωσε ως τη μοναδική σωστή το Υπουργείο (εν συνεχεία, κατά πληροφορίες, έγινε αποδεκτή και η Α’)-, θα έπρεπε τα παιδιά (που προφανώς δεν είχαν κατανοήσει επαρκώς την εκφώνηση) να ακολουθήσουν ένα συγκεκριμένο συλλογισμό, που ωστόσο δε συνάδει με την ηλικία των 11-12 ετών (στην πλειοψηφία τους τουλάχιστον!)
Όδο για το 22, πρόκειται για ένα πάρα πολύ απαιτητικό θέμα, σύμφωνα και με έμπειρους μαθηματικούς! Λύνεται με δύο τρόπους: είτε θα πρέπει το παιδί να χρησιμοποιήσει ένα σύστημα γραμμικών εξισώσεων με δύο αγνώστους, είτε πρέπει να ακολουθήσει συγκεκριμένο μαθηματικό τέχνασμα το οποίο όμως διδάσκεται σε φροντιστήρια.
Αμφότεροι οι τρόποι παρουσιάζουν πολύ μεγάλα προβλήματα. Ο πρώτος (σύστημα γραμμικών εξισώσεων) δεν συμπεριλαμβάνεται στην ύλη της ΣΤ’ Δημοτικού. Τα παιδιά συναντούν το συγκεκριμένο κεφάλαιο των μαθηματικών στη Γ’ Γυμνασίου! Εν προκειμένω μάλιστα, αν επιλεχθεί η λύση των γραμμικών εξισώσεων, ο ένας άγνωστος βγαίνει αρνητικός αριθμός (-5). Ούτε αρνητικοί αριθμοί διδάσκονται στο Δημοτικό Σχολείο. Συγκεκριμένη ύλη βέβαια δεν δίνεται, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούν να “πέφτουν” θέματα με τα οποία δεν έχουν καμία επαφή οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου!
Ο δεύτερος τρόπος (το μαθηματικό τέχνασμα με το πολλαπλάσιο του 5) ως γνώση αποκτάται μόνο αν κάποιος τον διδάξει. Δεν είναι τυχαίο ότι κάποια από τα φροντιστήρια έδωσαν αυτόν ως ενδεδειγμένο τρόπο λύσης, μόνο που αυτόν τον τρόπο δεν μπορεί να τον γνωρίζει ένα παιδί χωρίς να έχει λάβει φροντιστηριακή βοήθεια (εκτός αν μιλάμε για κάποια μαθηματική διάνοια!).
Πραγματικά, νιώθω τρομερή απογοήτευση για τα θέματα των εξετάσεων. Ήταν εξαιρετικά απαιτητικά, με αρκετά ερωτήματα εκτός της ύλης του Δημοτικού, και δεν ανταποκρίνονταν ούτε στην ηλικία ούτε στις πραγματικές δυνατότητες των παιδιών αυτής της τάξης.
Λυπάμαι βαθιά που έβαλα το παιδί μου σε μια τέτοια διαδικασία. Πίστεψα πως πρόκειται για μια ευκαιρία να αξιολογηθούν η σκέψη και η δημιουργικότητα, όχι η αποστήθιση και η πρόωρη εξειδίκευση. Αντί γι’ αυτό, βρέθηκε μπροστά σε μια δοκιμασία που δεν αναδεικνύει τις πραγματικές του δυνατότητες και δεν του αφήνει τίποτα παρά κούραση και απογοήτευση.
Ίσως είναι η στιγμή να αναρωτηθούμε τι πραγματικά σημαίνει “αριστεία” και αν τελικά υπηρετεί τα παιδιά ή τα απομακρύνει από τη χαρά της μάθησης.
Παρόλη, βέβαια, την απογοήτευση και την -μερικώς- αγανάκτησή μου για τα θέματα, εντούτοις θέλω να σημειώσω τα εξής παρακάτω: Ξέρω πως σήμερα, ημέρα αποτελεσμάτων, νιώθουμε (οι περισσότεροι) ένα βάρος. Ίσως απογοήτευση, στενοχώρια, ένα «γιατί όχι το δικό μου παιδί;». Όμως, ακριβώς επειδή το έζησα από μέσα, θέλω να πω το εξής: τα παιδιά μας δεν απέτυχαν.
Αντιθέτως, μέσα από αυτή τη διαδικασία, κέρδισαν πολλά – πολύ περισσότερα απ’ ό,τι δείχνει ένας πίνακας αποτελεσμάτων.
Κέρδισαν πειθαρχία και οργάνωση, καθώς χρειάστηκε να μελετήσουν μεθοδικά.
Κέρδισαν στόχο και προσήλωση, μαθαίνοντας τι σημαίνει να αγωνίζεσαι για κάτι που θέλεις.
Κέρδισαν γνωστικά εφόδια, που ξεπερνούν την τυπική ύλη του σχολείου.
Κέρδισαν έκθεση σε πραγματικές συνθήκες αξιολόγησης, μια εμπειρία που θα τους ακολουθήσει σε όλη τη σχολική τους πορεία.
Κέρδισαν συναισθηματική ωρίμανση, καθώς ήρθαν αντιμέτωπα με το άγχος, την προσπάθεια και – ναι! – την αποδοχή του αποτελέσματος.
Κι εμείς, οι γονείς, κερδίσαμε κάτι ακόμη: είδαμε από κοντά πόσο γενναία, πόσο ώριμα και πόσο εργατικά είναι τα παιδιά μας!!
Η επιτυχία δεν κρίνεται από μια λίστα. Ούτε χτίζεται σε 2,5 ώρες εξέτασης. Χτίζεται μέρα με τη μέρα, μέσα στη σχέση του παιδιού με τον εαυτό του, με τη μάθηση, με τη ζωή. Κι αυτά τα παιδιά έχουν ήδη θεμελιώσει κάτι πολύ δυνατό!
Συνεχίζουμε δίπλα τους, περήφανοι – όχι για το αποτέλεσμα, αλλά για την προσπάθεια. Γιατί εκεί φαίνεται ο χαρακτήρας. Και σ’ αυτό, τα παιδιά μας πέτυχαν!!
Συμφωνώ μαζί σας! Απαράδεκτα τα θέματα των Μαθηματικών όποια κι αν είναι η άποψη των καθηγητών που δουλεύουν στα φροντιστήρια. Είναι απαράδεκτο να χρειάζεται να κάνουν οι μαθητές από το δημοτικό εντατικό φροντιστήριο/ιδιαίτερα! Δυστυχώς έτσι είναι το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα. Η κόρη μου απέτυχε με 90/100 στη Γλώσσα και κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά επειδή έχασε όλο το χρόνο της να λύσει το 22 με γραμμικές εξισώσεις και φτάνοντας σε αρνητικό αριθμό αποτέλεσμα αγχώθηκε και θεώρησε οτι έχει λύσει λάθος την άσκηση με αποτέλεσμα να μην προχωρήσει στη λύση της και το άγχος της λειτούργησε αρνητικά και την επηρέασε και στα επόμενα θέματα. Δεν της εκανα φροντιστήριο καθόλου γιατί ήταν άριστη μαθήτρια και το θεώρησα απαραδεκτο απο αυτην την ηλικία να της κάνω. Λυπάμαι που την
έβαλα σε αυτήν την ψυχοφθόρα διαδικασία.