Μουσική Εκτέλεση & Ερμηνεία 2019 Θέματα & Απαντήσεις

Μουσική Εκτέλεση & Ερμηνεία 2019 Πανελλήνιες Εξετάσεις Θέματα & Απαντήσεις

Δευτέρα 1 Ιουλίου 2019

Η διάρκεια εξέτασης για το μουσικό μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» είναι ως εξής:
η εξέταση της φωνητικής ή οργανικής μουσικής διαρκεί 2΄ με 6΄ λεπτά για κάθε υποψήφιο.
Δείτε τα θέματα και τις απαντήσεις των πανελληνίων 2019 στη Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία:

Μουσική Εκτέλεση & Ερμηνεία 2019 Θέματα & Απαντήσεις

Σχολιασμός Υπουργείου Παιδείας

Για πρώτη φορά πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο των Πανελλαδικών Εξετάσεων, εξετάσεις εκτέλεσης και ερμηνείας ενόργανης και φωνητικής μουσικής.

Η διαδικασία αυτή αποτελούσε πάγιο αίτημα της μουσικής κοινότητας και των Τμημάτων ΑΕΙ που είχαν ανάλογες κατευθύνσεις.

Οι εξετάσεις υλοποιήθηκαν σε 14 εξεταστικά κέντρα με την κατάλληλη υποδομή μουσικών οργάνων σε όλη την Ελλάδα. Οι υποψήφιοι/ες αξιολογήθηκαν σε μουσικό όργανο της επιλογής τους, συμπεριλαμβανομένης της φωνής, καθώς και σε όποιο είδος μουσικής κατεύθυνσης επιθυμούσαν.

Με αφορμή την ολοκλήρωση της διαδικασίας που κατά την πρώτη εφαρμογή της εξελίχθηκε ομαλά,ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου δήλωσε:

«Οι εξετάσεις εκτέλεσης και ερμηνείας ενόργανης και φωνητικής μουσικής αποτελεί καθοριστικό παράγοντα αναβάθμισης της μουσικής παιδείας της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Για την υποδειγματική διεξαγωγή των εξετάσεων θέλω να ευχαριστήσω τους μουσικούς αξιολογητές που χάρη στη σοβαρότητα, την εμπειρία, το επίπεδο αλλά και τη θέλησή τους συνέβαλαν ουσιαστικά στο σημαντικό αυτό εγχείρημα.

Καθοριστική συμβολή είχαν επίσης η Κεντρική Επιτροπή Ειδικών Εξετάσεων, η οποία αποτελείτο από έγκριτα μέλη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας από τα πανεπιστήμια ΕΚΠΑ, Ιόνιο και Ιωαννίνων, καθώς και ο διοικητικός μηχανισμός του Υπουργείου που οργάνωσε και στήριξε τη διαδικασία. Θερμές ευχαριστίες σε όλους».

Σχολιασμός (Μπρουτζάκης Θοδωρής)

Στο μάθημα «ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ»
ο κάθε υποψήφιος (έπαιξε-τραγούδησε) 1 κομμάτι, για το οποίο το Υπουργείο πρότεινε να εξαντληθεί το 6 λεπτο.

Η 3μελής επιτροπή το αξιολογούσε με τον πλέον αδιάβλητο τρόπο, δηλαδή πίσω από ένα παραβάν, μη έχοντας έτσι την παραμικρή οπτική επαφή με τον εξεταζόμενο.

Στην αίθουσα εξέτασης υπήρχε πιάνο, το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για κούρδισμα-τονοδότηση για τους μη πιανίστες.

Ο επιμελητής (εκπαιδευτικός τοποθετημένος γι’ αυτό το ρόλο) ήταν ο συνδετικός κρίκος μεταξύ εξεταζόμενου και επιτροπής για πιθανές ερωτήσεις ή διευκρινίσεις επί της ακρόασης. Με άλλα λόγια ο εξεταζόμενος δεν άκουγε ούτε τη φωνή των μελών της επιτροπής.

Είχε δε δοθεί πάλι με οδηγία του υπουργείου, όχι μόνο χώρος και χρόνος για «ζέσταμα» των υποψηφίων, αλλά ακόμα και βοήθεια για αναζήτηση μιας παρτιτούρας για τους «ξεχασιάρηδες» είτε από τη βιβλιοθήκη του σχολείου, είτε από το διαδίκτυο.

Ομολογώ πως η εν λόγω διαδικασία, παρά τις όποιες αμφιβολίες μου, κύλησε άψογα και υποδειγματικά.

Μοναδική μου διαφωνία εδώ, πως στην τελική βαθμολογία των υποψηφίων, δεν προσμετράται η χαμηλότερη εκ των τριών εξεταστών, αλλά ο μέσος όρος των 2 υπολοίπων.

________________________________________________________
Δείτε ΟΛΑ τα Θέματα & Απαντήσεις στη Μουσική Εκτέλεση & Ερμηνεία
________________________________________________________

5 thoughts on “Μουσική Εκτέλεση & Ερμηνεία 2019 Θέματα & Απαντήσεις

  1. Αν με το χώρο και χρόνο για ζεσταμα εννοείται 20 άτομα μέσα σε μια αίθουσα, όπου ο ένας έπαιζε πάνω στον άλλο ταυτόχρονα τότε ναι είχαμε και χρόνο και χώρο για ζέσταμα!

Αφήστε το σχόλιό σας