Μουσική Αντίληψη & Γνώση Πανελλήνιες 2021 Θέματα & Απαντήσεις

Μουσική Αντίληψη & Γνώση 2021

Πανελλήνιες Εξετάσεις Θέματα & Απαντήσεις

Μουσική Αντίληψη & Γνώση

Μουσική Αντίληψη & Γνώση

Σάββατο 10 Ιουλίου 2021

Η διάρκεια εξέτασης για το μουσικό μάθημα «Μουσική Αντίληψη και Γνώση» είναι ως εξής:  η εξέταση στο αντικείμενο της Μουσικής Αντίληψης έχει διάρκεια 30’ λεπτών, ενώ η εξέταση στο αντικείμενο της Μουσικής Γνώσης έχει διάρκεια 2 ωρών.

Δείτε τα θέματα και τις απαντήσεις των πανελληνίων στη Μουσική Αντίληψη και Γνώση:

Προσοχή : Οι απαντήσεις θα αναρτηθούν αμέσως μόλις γίνουν διαθέσιμες. Μείνετε συντονισμένοι και να ελέγχετε συχνά. Η σελίδα θα ενημερωθεί με τις λύσεις.

Μουσική Αντίληψη & Γνώση 2021 Θέματα

ΗχητικόΑκούστε το ΗχητικόΚατεβάστε το Ηχητικό

Απαντήσεις 1 – Απαντήσεις 2 – Απαντήσεις 3

Σχολιασμός
Δείτε τα σχόλια και σχολιάστε (στο τέλος της σελίδας)

Σχολιασμός του κ. Μπρουτζάκη (Απάντηση 2)
Θα ήθελα στο σημείο αυτό να εκφράσω την ταπεινή μου άποψη μέσω ενός σχολίου.
Μια άποψη ενός ανθρώπου που σε καμία περίπτωση δεν διεκδικεί το “αλάθητο”, αλλά εργάζεται χρόνια τώρα, με αν μη τι άλλο, σεβασμό πάνω στην διδασκαλία και προετοιμασία των υποψηφίων για τα Μουσικά Πανεπιστήμια.

• Τα ηχητικά παραδείγματα της ομάδας Α2 (Αναγνώριση Ρυθμικού Μέτρου) ήταν απολύτως εξεζητημένα, κακοπαιγμένα και κάποια από αυτά με patterns κακά κολλημένα ψηφιακά μεταξύ τους.
Για του λόγου το αληθές, στο ένα απ’ αυτά είχε ξεφύγει και μία νότα από μια γκάιντα.
Τέτοια θέματα δεν αξιολογούν ούτε την μουσική αντίληψη ούτε την γνώση.
Απολύτως μη χρηστικά ως εφόδιο για έναν μουσικό. Ένας απλός μουσικός γλωσσοδέτης δίχως νόημα.

• Στο ηχητικό παράδειγμα Α5.1 υπήρχε κακή ισορροπία εντάσεων με αποτέλεσμα το βιολί και ιδιαίτερα το λαούτο να είναι πολύ δυσδιάκριτα.

• Στο ηχητικό παράδειγμα Α5.3 έπρεπε ο μαθητής (ο καλός, ο διαβασμένος, αυτός που ξέρει να ξεχωρίζει χροιές) να διακρίνει μεταξύ των επιλογών γ και δ, όπου η μόνη τους διαφορά ήταν πως στην επιλογή γ υπήρχε βιμπράφωνο ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ ΝΑ “ΒΙΜΠΡΑΡΕΙ”, ενώ στην επιλογή δ, υπήρχε μαρίμπα.
Και ζητάμε από παιδιά 17 χρονών να ξεχωρίσουν αυτή την τόσο “λεπτή” ηχοχρωματική διαφορά ΜΕ 1 ΜΟΝΟ ΑΚΡΟΑΣΗ,, δίχως καμία προειδοποίηση για μια τέτοια αλλαγή.
Τα παιδιά περίμεναν 3 ακροάσεις του κάθε παραδείγματος όπως κάθε χρόνο. Τι έγινε φέτος;
Να υποθέσουμε πως παρόμοιες “αλλαγές” θα υπάρξουν και του χρόνου;

• Για το θέμα τώρα της κλασικής Αρμονίας, εκτιμώ πως ήταν κι εδώ μια κακή επιλογή.
Το εν λόγω θέμα ήταν σαφέστατα προβληματικό στυλιστικά, με πολλές άσκοπα δύσκολες τεχνικές στιγμές.

Οι υποψήφιοί μας καλούνται να απαντήσουν σε ένα σωρό πράγματα στα οποία έλλειπε η ουσία.

Το όλο σύστημα και η όλη φιλοσοφία της εξέτασης πρέπει να επανεξεταστεί.
Άραγε αν στην φαντασία μας καλούσαμε, ας πούμε τον Simon Rattle να απαντήσει τα παραπάνω ερωτήματα, πιστεύετε πως θα έπαιρνε βαθμό μεγαλύτερο από 50;
Αμφιβάλλω. Και κάτι τέτοιο πρέπει να μας ανησυχεί βαθύτατα.
Υπάρχουν τόσα πολλά και ουσιαστικά πράγματα πάνω στα οποία θα μπορούσαμε να εξετάσουμε τους υποψήφιους.
Επίσης, αλήθεια θα ήθελα να υποθέσω ποιος από τους υπεύθυνους που έβαλαν τα θέματα θα μπορούσε να απαντήσει σε συνθήκες εξετάσεων όχι μόνο όταν ήταν 17 ετών, αλλά και σήμερα;

Κλείνοντας, θα ήθελα να πω πως η άποψή μου είναι πως τα θέματα ΝΑΙ, θα πρέπει να είναι δύσκολα.

Σε Πανεπιστήμιο αξιώνει να μπει κανείς.
Και μάλιστα αποφεύγοντας τα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας (πλην Έκθεσης) που οι υπόλοιποι υποψήφιοι “λιώνουν” για να αξιώσουν έναν καλό βαθμό σε αυτά.
Δεν μπορεί να μπαίνει ούτε για πλάκα, ούτε “ανώδυνα”.
Άλλο όμως δύσκολα και άλλο πρόχειρα και μερικώς (επιεικέστατα) “άστοχα”.
Ζητώ συγγνώμη για την γκρίνια μου, αλλά έπρεπε να μοιραστώ μαζί σας τις σκέψεις μου.
Δεν μπορώ να ανεχτώ άλλο  να αποθεώνεται η τυπικότητα και να χάνεται η ουσία.

Θοδωρής Μπρουτζάκης
[email protected]

Δείτε ακόμη:
Δείτε ΟΛΑ τα Θέματα & Απαντήσεις στη Μουσική Αντίληψη & Γνώση

Αποτελέσματα – Βαθμολογία Ειδικών Μαθημάτων – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Βάσεις Εισαγωγής Πανελλαδικών

Μηχανογραφικό
__________________________________________________
ΟΛΑ τα Θέματα & Απαντήσεις στη Μουσική Αντίληψη & Γνώση
__________________________________________________

Ακούστε το Ηχητικό –

7 thoughts on “Μουσική Αντίληψη & Γνώση Πανελλήνιες 2021 Θέματα & Απαντήσεις

  1. Είμαι πολύ περήφανος, ώς Μουσικολόγος και ως Διδάκτωρ Τεχνητής Νοημοσύνης που οι μελλοντικοί συνάδελφοί μου έχουν εξεταστεί πανελλαδικά σε θέματα 1ης, 2ας και 3ης Γυμνασίου.

    Εξευτελίσαμε την Μουσική μετρατρέποντάς την σε Ιστορία Μουσικής Γυμνασίου. Προφανώς πεδία όπως η Πληροφορική, Η Ιατρική, Η λογοθεραπεία, Η Ψυχολογία, Η Μηχανική, τομείς με τεράστιες εφαρμογές της Μουσικής στην παγκόμια αγορά εργασίας δεν έχουν θέση στην εκπαίδευση. Θέση στην εκπαίδευση έχει μάλλον η Ιστορία Γυμνασίου.

    Ελπίζω όταν όλοι αυτοί που θα μπουν τώρα στο υψηλότερο επίπεδο, όταν πάρουν και αυτοί διδακτορικό να εξεταστούν έστω στην Α΄ Λυκείου.

    Μιλάμε για υψηλό επίπεδο.

  2. Αγαπητε Μιχαλη,
    Διαβασα τα σχολια σου με εξαιρετικο ενδιαφερον.
    Εχω ορισμενα ερωτηματα:
    1. Εσυ οταν εδωσες εξετασεις για μουσικολογια εξεταστηκες σε εργα του Ξενακη ή Σοπνεχαουερ;
    2. Συνεθεσες ηλεκτρακουστικη μουσικη ή συνθεση για ορχηστρα κλασικισμου;
    3. Σου ζητηθηκε να γραψεις κωδικα για καποια μουσικη εφαρμογη εμπνευσης σου;
    4. Ανελυσες συνθεσεις μπαροκ σε επιπεδο ψυχοακουστικης;

    Αν οχι, θα προτεινα να απουσιαζει η ειρωνια.
    Η υλη θεσμοθετειται απο το Υπουργειο Παιδειας και οχι απο εκεινους που βγαζουν τα θεματα.
    Αν εχεις παρατηρησεις στειλε εκει τα σχολια σου.

    Με εκτιμηση,
    Ιωαννης

  3. Καλησπέρα σας, πιστεύω οτι ειναι λαθος οι 4 απ τις 5 απαντησεις στα ρυθμικα. Κατα τη γνωμη μου οι σωστες απαντησεις ειναι οι εξης:
    1)β (9/8 με ομαδοποιηση 2+2+2+3)
    2)α (11/16 με ομαδοποιηση 3+2+2+2+2)
    3)γ (5/8 με ομαδοποιηση 2+3)
    4)β (7/16 με ομαδοποιηση 2+2+3)
    5)δ (7/8 με ομαδοποιηση 3+2+2)

  4. Να σας θυμίσω τι θέματα δωσαν στις εξετάσεις του ασεπ οι μουσικολόγοι τοτε που διορίστικαν…..

  5. @Ιωαννης

    τουλάχιστον εγώ εξετάστηκα σε μαθήματα Γ λυκείου (Εκθεση, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία).

    Δεν εξετάστηκα σε Ιστορία Α’ Γυμνασίου σε “απλά ερωτήματα”.

  6. Εκτός των παρατηρήσεων που μπορώ να κάνω ιδιαίτερα για το ρυθμικό μέρος της εξέτασης, μου κάνει πάρα πολύ αρνητική εντύπωση η σωστή απάντηση που δίνεται για το ρεμπέτικο τραγούδι… Εαν ακούσετε 2000 ρεμπέτικα, πείτε μου σε πόσα από αυτά υπάρχει το ταξίμι απαραίτητα και σε πόσα επίσης μπαίνει πρώτα το μπουζούκι και μετά τα υπόλοιπα συνοδευτικά όργανα και οι φωνές. Επίσης με ποια μουσική λογική οι λαϊκοί δρόμοι σχετίζονται περισσότερο με τους βυζαντινούς ήχους? Είναι μια μείξη μακάμ και δυτικών κλιμακών προσαρμοσμένα στο συγκερασμένο σύστημα … Έλεος!

Αφήστε το σχόλιό σας